PSZOK

Ciekawe strony

Akty normatywne

Strona główna UG Rymań
NABÓR WNIOSKÓW O ZAKUP PREFERENCYJNY PALIWA STAŁEGO DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH PDF Drukuj Email

wegiel 400

NABÓR WNIOSKÓW O ZAKUP PREFERENCYJNY PALIWA STAŁEGO DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH

W związku z przystąpieniem do zakupu preferencyjnego paliwa stałego, przeznaczonego dla gospodarstw domowych przez Gminę Rymań, Wójt Gminy Rymań

ogłasza nabór
WNIOSKÓW O ZAKUP PREFERENCYJNY PALIWA STAŁEGO

 

 

Zakupu węgla będzie można dokonać po złożeniu odpowiedniego wniosku, którego wzór jest dostępny:

- na stronie internetowej Gminy Rymań – POBIERZ WNIOSEK

- w Urzędzie Gminy Rymań pok. nr 12

- w sekretariacie Urzędu Gminy

 

Przypominamy, że zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych:

- wniosek może złożyć osoba fizyczna zamieszkująca w gospodarstwie domowym na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla,

- gospodarstwo domowe jest prowadzone na terenie Gminy Rymań,

- wnioskodawca jest uprawniony do otrzymania dodatku węglowego,

- wnioskodawca nie dokonał dotychczas zakupu węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 000,00 zł

 

W ramach zakupu preferencyjnego uprawniona osoba fizyczna w gospodarstwie domowym będzie mogła nabyć węgiel w dwóch partiach:

- 1,5 tony do 31 grudnia 2022 r.

- 1,5 tony od 1 stycznia do 30 kwietnia  2023 r.

 

Wypełnione wnioski można składać od poniedziałku do piątku, w godz.: 7.15-15.15 w Urzędzie Gminy w Rymaniu (sekretariat, I piętro).

 

Z UWAGI NA KRÓTKI TERMIN EWENTUALNEJ REALIZACJI DOSTAW (DO 31.12.2022 r.)
PROSIMY O NIEZWŁOCZNE SKŁADANIE WNIOSKÓW.

- POBIERZ WNIOSEK -

Wszelkie informacje, dotyczące dystrybucji węgla z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych w ramach zakupu preferencyjnego można uzyskać pod tel. 943534827 lub w pok. nr 12 w Urzędzie Gminy Rymań, w godz. 7.15-15.15. Osoba do kontaktu: podinspektor ds. komunalnych Anna Marciszek.

 
Sesja Rady Gminy Rymań - 05 grudnia 2022 r. PDF Drukuj Email
sala konferen 200x150O G Ł O S Z E N I E

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) zwołuję sesję nadzwyczajną Rady Gminy Rymań w dniu:

05 grudnia 2022 roku o godz. 14:30

 sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, z następującym porządkiem obrad:

Czytaj dalej ...
 
II Jarmark Bożonarodzeniowy w Rymaniu - 18.12.2022 r. PDF Drukuj Email

PLAKAT II Jarmark Bożonarodzeniowy w Rymaniu 2022.12.18 550px

- kliknij na plakat aby powiększyć -

 
Konsultacje społeczne KKBOF w Kołobrzegu 18 listopada 2022 r. PDF Drukuj Email

Ulotka konsultacje Kołobrzeg 2022.11.18

ULOTKA - pobierz

 
Konsultacje społeczne KKBOF - UWAGA zmiana godzin PDF Drukuj Email

Konsultacje społeczne KKBOF plakat 550

Załączniki:

- Strategia Rozwoju Ponadlokalnego dla KKBOF na lata 2021-2030 - POBIERZ

- Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla KKBOF na lata 2021-2030 - POBIERZ

- Formularz zgłaszania wniosków, uwag i opinii do projektu - POBIERZ

 
Bezpłatne szkolenia - Tworzenie projektów PDF Drukuj Email

Współpraca społeczności loalnych z samorządem 02.12.2022 500

 Metodologia tworzenia projektów 09.12.2022 500

 
Węgiel - informacja o przystąpieniu do zakupu paliwa stałego PDF Drukuj Email

wegiel 400

Na podstawie Art. 34 ust. 1 Ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych Gmina Rymań  informuje o przystąpieniu do zakupu paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych.

 
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI -11.11.2022 r. PDF Drukuj Email

PLAKAT SWIETO NIEPODLEGLOSCI 550

 
Andrzejki dla dzieci - 12.11.2022 r. PDF Drukuj Email

ANDRZEJKI DLA DZIECI 2022.11.12 550

 
Program Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej - edycja 2023 PDF Drukuj Email

Nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023.

 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla uczestników Programu:

  1. dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo orzeczenie traktowane na równi z wymienionymi, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.).

 

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

1. Gmina/powiat składa wniosek gminy/powiatu na środki finansowe z Programu do właściwego wojewody (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu).

Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 08.11.2022 r.

 

Stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków wraz z informacjami o Programie znajdą Państwo na stronie Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1416,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-pn-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2023

 

 
Program "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023 PDF Drukuj Email

Program "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności,
  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.),
    – poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej.

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

  1. Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody (zał. nr 1A lub 1B do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu do wojewody).

Osoby zainteresowane spełniające warunki prosimy o kontakt telefoniczny lub osobisty z pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rymaniu do 08.11.2022 r.

 

Złączniki i więcej szczegółów na stronie:
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1418,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-ipolityki-
spolecznej-pn-opieka-wytchnieniowa-edycja-2023

PISMO znak ZPS-4.3111.213.2022.MP - POBIERZ

 
Sesja Rady Gminy Rymań - 03 listopada 2022 r. PDF Drukuj Email
sala konferen 200x150O G Ł O S Z E N I E

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) zwołuję sesję Rady Gminy Rymań w dniu:

03 listopada 2022 roku o godz. 13:30

 sesja odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, z następującym porządkiem obrad:

Czytaj dalej ...
 
Informacja Wójta Gminy Rymań - okresowa kontrola źródeł ogrzewania PDF Drukuj Email

Informacja Wójta Gminy Rymań

 o przeprowadzaniu przez osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie okresowej kontroli źródeł ogrzewania


Od 1 lipca 2021 r. działa Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków jako baza źródeł ciepła i spalania paliw. W deklaracjach składanych przez właścicieli i zarządców budynków lub lokali do CEEB znajdują się informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i stosowanych w nich paliwach.

Każdy kto posiada i zgłosił piec podlega obowiązkowej kontroli zgodnie z rozporządzeniem Ministra spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. poz. 719 z późn. zm.)

Zgodnie z art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym( Dz.U. z 2022 r. poz. 1692 z późn. zm.) informuję, że okresowe kontrole źródeł ogrzewania przeprowadzają, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art.13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2057) osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie. Kontrola ta obejmuje również weryfikację zadeklarowanego źródła ciepła.

Zachęcam do zapoznania się z pełną treścią komunikatu Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego:
https://www.gunb.gov.pl/aktualnosc/komunikat-glownego-inspektora-nadzoru-budowlanego-w-sprawie-zjawiska-zmianaktualizacji

 
Wstępny nabór zgłoszeń na zakup węgla PDF Drukuj Email

wegiel

OGŁOSZENIE

W związku z projektem ustawy o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe oraz koniecznością przeprowadzenia rozeznania dotyczącego ilości zapotrzebowania na surowiec, Wójt Gminy Rymań

 
ogłasza nabór

 wstępnych zgłoszeń gospodarstw domowych z terenu gminy zainteresowanych zakupem paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego.


Projekt zakłada, że gmina będzie mogła kupować węgiel od importerów (PGE Paliwa oraz Węglokoks) po 1,5 tys. zł za tonę, by następnie sprzedawać go mieszkańcom po nie więcej niż 2 tys. zł za tonę.

 - Do dokonania zakupu preferencyjnego uprawniona jest osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego.

- Miejsce składania zgłoszeń: pokój nr 12 (I piętro) lub Sekretariat, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, w godz. 7.15-15.15.

- Termin składania zgłoszeń: do 4 listopada 2022r.

- Zgłoszenia należy składać na formularzu znajdującym się w załączniku. Druk w formie papierowej można pobrać w Sekretariacie lub pokoju nr. 12 w Urzędzie Gminy w Rymaniu.

- Docelowo, mieszkańcy Gminy Rymań zainteresowani zakupem węgla, będą zobowiązani do złożenia właściwego wniosku.

 

Zaznaczamy, że aktualnie Gmina Rymań prowadzi jedynie przygotowania do dystrybucji węgla i na bieżąco będziemy informować mieszkańców na temat dalszych kroków.

Więcej informacji można uzyskać w pokoju nr.12 w Urzędzie Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań, tel. (94) 3534 827.

 

Druk wstępnego zgłoszenia - pobierz

 
Obywatelski monitoring funduszy UE - OFOP PDF Drukuj Email

OFOP spotkania ogolnie o funduszach 550

 

Strona OFOP: https://ofop.eu/

 

Obywatelski monitoring funduszy UE - ogólne informacje - POBIERZ

 

 
Nowy numer biuletynu "PULS RYMANIA 2/2022 (78)" PDF Drukuj Email
PR 78 PAZDZIERNIK 2022 171Zapraszamy do czytania najnowszego numeru biuletynu PULS RYMANIA 2/2022 (78), który zawiera między innymi takie artykuły jak:
 
- Kolejna inwestycja w Gminie Rymań została oddana do użytku
- Zakończona modernizację stadionu w Rymaniu
- Inwestycje drogowe w Gminie Rymań
- Otwarcie remizy strażackiej OSP Gorawino
- 750 lat Leszczyna, 740 lat Dębicy!!!
- III Piknik Historyczny w Rymaniu

 

Pobierz PULS RYMANIA 2/2022 (78)

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 60

SYSTEMY dla Mieszkańców

Ostrzeżenia Meteo

Serwis Mapowy

Video

Kącik Przedsiębiorcy

Linki